D Vitamini Eksikliğinin Hiç Bilmediğiniz 9 Önemli Belirtisi

D vitamininin önemi konusunda neredeyse her gün yeni bir araştırma yayınlanıyor. Günışığı vitamini de denilen D vitamini kas ve kemiklerimizin gelişmesini sağlıyor. Eksikliği ise ciddi sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Vitamin D eksikliğinin kalp hastalıkları, meme, kolon ve prostat kanseri, depresyon, kilo alma ve diğer birçok problemle ilişkisi saptanmış durumda. İşte D vitamini eksikliğinden şüphelenmenizi sağlayacak belirtiler:

1-Kas ve kemiklerde güçsüzlük: Vücudumuz kemik kitlesi oluşumunu 30 yaşından sonra durdurur. D vitamini eksikliği osteoporoz yani kemik erimesi belirtilerini hızlandırabilir ve kötüleştirebilir.

2-Mutsuz ve üzgün hissetme: Depresyon ve duygusal dalgalanmalar da vitamin D eksikliğiyle ilişkili olabilir. D vitamininin duygusal durumu etkileyen bazı beyin bölgelerinde görevi olduğu saptanmıştır.

3-Kronik dişeti hastalıkları: Yeterli D vitamini almak ağız sağlığı için zorunludur. Bazı araştırmalar güneş ışığının periodontal hastalıkları, yani dişetlerinde şişme ve kanamaya yol açan kronik dişeti hastalıklarını azalttığını göstermiştir.

4-Yüksek tansiyon: Araştırmalar hipertansiyonla D vitamini eksikliği arasındaki bağı göstermiştir. D vitamini seviyeleri yüksek kişilerin tansiyonu düşük olmaya eğilimlidir ve nadiren hipertansiyon hastası olurlar.

5-Halsizlik ve uykusuzluk: Kronik yorgunluk sendromunun altında yatan bir etkenin de D vitamini eksikliği olduğu gösterilmiştir.

6-Duygu dalgalanmaları: Beynin bazı bölgelerinde D vitamini reseptörleri saptanmıştır. Düşük D vitamini seviyeleri depresyonla ilişkilendirilmiştir.

7-Kilo problemi: Araştırmalar D vitamini eksikliğinin obezite gelişimi ve obeziteyle ilişkili komplikasyon riskini arttırdığını göstermiştir. Fazla kilolu ve obez hastalarda D vitamini takviyesi kilo vermeye yardımcı olmaktadır.

8-Sindirim problemleri: D vitamini eksikliği olan kişilerin çoğunda kabızlık, şişkinlik gibi barsak problemleri bulunmaktadır.

9-Allerjiler: Yine araştırmalar, allerji gelişiminde D vitamini eksikliğinin rol oynayabileceğini göstermiştir.